Thursday 21 November 2013

Suami isteri terlepas hukuman mati


KOTA BHARU – Umpama memperoleh nyawa kedua buat sepasang suami isteri apabila terlepas hukuman mati selepas bebas tuduhan mengedar dadah jenis metamphetamine, Ogos lalu.

Namun, nasib pasangan peniaga itu masih belum diketahui apabila berdepan pula tuduhan memiliki dadah jenis sama, di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Mohd Khairu Azani Mohd Lawi, 27, dan Nur Shamimi Rohaimee, 23, didakwa memiliki 42.22 gram dadah itu di sebuah rumah di alamat Kampung Gaung Belukar, Pendek di sini, jam 2.50 pagi, 17 Ogos.

Tuduhan dibuat mengikut Seksyen 39A (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman penjara seumur hidup atau tidak kurang lima tahun dan sebat tidak kurang 10, jika sabit kesalahan.

Mereka sebelum ini dihadapkan ke Mahkamah Tinggi di sini, kerana didakwa mengedar dadah tersebut sebelum pertuduhan itu dipinda, semalam, sejurus anggapan mengedar berjaya dipatahkan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Asmah Azhari, manakala, mereka tidak diwakili peguam.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 24 November ini, sama dengan tarikh sebutan bagi kes lain yang dihadapi Mohd Khairu Azani membabitkan kesalahan sama.

Pada prosiding semalam, pasangan terbabit mengaku tidak bersalah dan Nur Shamimi dilihat menangis sebelum prosiding bermula, menurut sumber Sinar Harian.

Mereka ditahan polis dalam satu serbuan dijalankan Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan.

No comments:

Post a Comment