Sunday 23 June 2013

Bukti Burger McDonald Tidak Baik Untuk Kesihatan!!!

Seorang lelaki dari Utah, US menemui Hamburger McDonald yang dia beli pada tahun 1999, dan keaadaannya masih sama seperti waktu dia beli waktu itu. Ketika itu David Wipple makan makanan segera selama sebulan untuk membuktikan dan menunjukkan kepada teman-temannya dimana pengawet di hamburger akan membuat kita tidak tenang, tidak akan terjadi apa-apa ketika ini, namun apa akan terjadi suatu hari nanti?.
Tapi dia lupa dan akhirnya dia menemukan kembali hamburger di saku jaketnya dan kemudian meneruskan pembuktian anehnya itu, dimana keampuhan bahan pengawet menjaga makanan tersebut. Dia terkejut melihat hamburger tersebut masih sama bentuknya setelah 14 tahun kemudian. “Itu tidak sengaja” kata whipple di sebuah acara TV The Doctor.
Dan dia memutuskan untuk menyimpan hamburger itu untuk waktu yang lama. Saya menemukannya masih berada di dalam peper bag khas McD, tidak ketinggalan bil pembeliannya juga masih ada di dalamnya, pada saat itu saya membelinya kemudian memasukkannya ke dalam jaket dan meletakkannya di belakang trak saya dan akhirnya saya lupa. Setelah beberapa bulan kemudian baru saya memindahkan jaket itu dalam rumah namun tidak mengusik hamburger itu. “Isteri saya tidak menemukannya setidaknya satu atau dua tahun setelah itu,” katanya.
Whipple, yang masih memiliki bukti pembelian hamburger itu, berkata, kini dia menasihatkan cucu-cucunya agar memakan makanan yang sihat. “Nasib baik saya memiliki hamburger ini, untuk menjadi bukti bahawa makanan segera tidak baik untuk kesihatan kita..’

sumber : http://busuk.org/ping/view/526624

No comments:

Post a Comment