Thursday 2 January 2014

Sumbangan Perubatan Diperlukan!!!




‪#‎KHIDMAT_MASYARAKAT‬ assalamualaikum admin...saya ada saudara yg memerlukan bantuan kewangan... ni yg saya copy paste dari fb saudara saya....jika ia menyusahkan admin xapalah....yg ni saya fb saudara saya jika nak dihubungi MOHON SHARE ni sedara aq...bantuan anda amat dihargai "Salam bang… Terlebih dahulu aku mntk maflah kalau menganggu… Aku sebenarnya mencari sumbangan untuk kos pembedahan anak sulung aku. Anak sulung aku ni menghidap penyakit hemophilia (penyakit darah cair)…jd bila berlaku pendarahan, darahnya akan susah utk berhenti sebab tiada faktor pembeku darah. Biasanya kalu dia luka, dan terus berdarah dlm masa 3 hari, aku akan bawa ke Pusat Darah Negara utk menyuntik ubat pembeku darah, biasanya lepas sejam darah dia akan berhenti. Satu lg, mana2 bhg sendi dia mudah bengkak, kalau jatuh sedikit pun akan bengkak…sebab pendarahan dlm sendi, jd lps suntik ubat pembeku darah tu dlm 2@3 jam akan hilanglah sakit dia (sakit tu mcm bengkak naik bisul), dan sakit bahagian sendi adalah paling teruk dan bahaya kerana sendi boleh ‘jem’ @ kekerasan jika dibiarkan… Jadi skrg ni aku cuba tanya kengkawan dulu kalau blh tolong sikit sebanyak…kos utk pembedahan tu dlm RM70,550.00…dan aku skrg ni ada dlm RM34,580.00…jadi kena cari lg lah… Pembedahan ni dibuat utk memasukkan pelapik dalam setiap sendi dia…sendi tgn, siku, kaki dan lutut…tempat dimana sensitif hentakan dan mudoh bengkak bila jatuh. Jadi bila ada pelapik tu, tulang antara sendi tu tak berlaga dan akan kuranglah pendarahan dlm sendi, jd risiko utk bengkak pun akan kuranglah. Ni no akaun aku PUBLIC BANK 4939 8022 20 / RHB 164 384 000 249 68 NOR AZIZI B ABDULLAH @ ABDUL RAUF / BSN 1418 041 0000 14374 Bersama ni aku ada attach surat dari PUSAT DARAH NEGARA sebagai penjelasan… Terlebih dulu aku ucapkan terima kasih byk2 kalu sudi bantu…dan aku mntk doakan lah utk Allah permudahkan urusan aku ni… semoga Allah balas jasa baik… |☛ AɦʍɑÐ Nµʀ Aʀɨɨƒ ☚|




Jangan lupa share kepada kawan-kawan lain :)

No comments:

Post a Comment