Tuesday 1 October 2013

Madonna Telanjang Tak Laku?

BIASANYA, lukisan berwajah selebriti terkenal yang dihasilkan pelukis popular akan dibida dengan harga setinggi mungkin. Namun tidak berlaku kepada lukisan Madonna dan bekas suaminya, Guy Ritchie.

Sehinggalah ke hari terakhir lelongan dibuat, lukisan yang dibuka dengan harga RM99,000 (US$33,000) itu khabarnya masih belum ada pembeli.
Lukisan unik karya Peter Howson itu dilukis dengan gambar Madonna bertubuh sasa sedang terbaring telanjang di katil sambil dipandang oleh Guy Ritchie.

Harga lukisan yang sepatutnya mampu mencecah hampir setengah juta itu telah diberi diskaun sehingga RM66,000 (US$22,000), tetapi masih tidak ada yang mahu memilikinya.

Menurut jurucakap arkib lelongan di Scotland, lukisan itu terpaksa dibuka kepada orang ramai jika mereka berminat.
"Acara lelong kami berjalan dengan sukses. Tetapi bukan untuk lukisan Madonna dan Guy. Memang pelik. Selama ini lukisan selebriti popular pasti cepat laku dan harga bidaan pun hebat. Apapun, kami masih menunggu walaupun ia terpaksa dijual dengan harga yang jauh lebih murah," kata jurucakap tersebut kepada Contactmusic.

Untuk pengetahuan anda kejadian lukisan bogel Madonna ini tidak laku berlaku pada tahun2009. Mungkin ketika artikel ini ditulis lukisan ini sudah pun ada pembeli...

No comments:

Post a Comment