Wednesday 11 September 2013

Rogol Dan Rompak Mahasiswi


MELAKA: Seorang lelaki berusia 23 tahun, yang berkaitan dengan aktiviti-aktiviti berkaitan dadah, kecurian dan serangan seksual ke atas pelajar sekolah pada masa lalu, telah ditahan lebih mengejutkan kes rogol dan rompakan di asrama di sini 10 hari lalu.

Satu sumber memberitahu The Star suspek telah ditahan di sebuah terminal bas di Cheras, Kuala Lumpur, pada hari Sabtu.

Saspek dipercayai melarikan diri dari Melaka selepas menyedari dia sedang dikesan kerana melakukan jenayah kejam terhadap mahasiswa 22 tahun pada 29 Ogos.

Polis turut menemui sebuah kereta curi yang dipercayai digunakan oleh saspek untuk melarikan diri dari negeri ini.

Ia telah dilaporkan sebelum ini bahawa mangsa, dari Bandar Sri Damansara di Selangor, telah menduduki peperiksaan utama dan telah tertidur selepas selesai ulangkaji pada kira-kira jam 7 pagi.

Mangsa dikejutkan dengan kehadiran lelaki itu, yang telah menceroboh ke asrama yang kononnya sangat dilindungi sebuah universiti awam di sini dan masuk ke dalam bilik itu.

Saspek yang memegang objek tajam, mengugut mahu membunuh mangsa jika membuat bising.

Selepas merogol mangsa dan mencuri barang-barang beliau, saspek menolaknya ke bilik mandi dan mengarahkan mangsa untuk menghapuskan kesan air mani supaya tidak meninggalkan apa-apa bukti terhadapnya.

Mangsa, bagaimanapun, mengunci pintu bilik mandi dan menjerit meminta bantuan, menyebabkan saspek kelam-kabut melarikan diri.

Mangsa menutupi tubuhnya dengan selimut, dia kemudian meminta bantuan daripada rakan-rakan asrama.

Insiden itu adalah yang kedua sejak Mac tahun lalu, apabila seorang pelajar 19 tahun dari Kuala Lumpur mendakwa seorang lelaki yang memakai hud telah memasuki biliknya untuk merogol dan merompak beliau.

Kumpulan Tindakan Ibu bapa Melaka memuji pihak polis untuk tindakan segera mereka dalam menangkap perogol yang dituduh itu.

Pengerusinya Mak Chee Kin, bagaimanapun berkata, ia mengejutkan bahawa jenayah itu berlaku di asrama sebuah universiti awam terkemuka di pusat bandar yang bersejarah. - The Star

No comments:

Post a Comment