Monday 16 March 2015

Ahli Perniagaan Lelaki Mempunyai Rahim!?


Seorang lelaki berumur 37 tahun menyangka yang dia telah mengidap kanser setelah mendapati air kencingnya mengandungi darah.


Dia sangat tersebut setelah doktor memaklumkan yang dia sebenarnya mempunyai rahim dan darah berkenaan adalah darah haid.

Lelaki tersebut yang juga merupakan seorang ahli perniagaan menjalani MRI kerana doktor pada asalnya menganggap ia adalah penyakit batu karang.

Setelah pemeriksaan dibuat, lebih mengejutkan semua pihak kerana selain memiliki organ lelaki, dia juga mempunyai uterus, fallopian dan ovari. Malah dia juga mampu mengandung.

“Saya mengalami simptom yang aneh sejak remaja tetapi doktor selama ini tidak mengetahui puncanya.

“Saya juga sering mengalami sakit perut,’’ katanya.

Lelaki berkenaan kini bersiap sedia untuk menjalani pembedahan membuang rahim, namun doktor memberi amaran dia bakal berdepan proses menopause sebaik sahaja prosedur tersebut berakhir.

Sindrom ini dipercayai amat jarang ditemui dan ia biasanya dikesan ketika kanak-kanak atau ketika usia baliqh.

Selepas pembedahan itu, lelaki berkenaan juga akan menjalani imbasan genetik bagi mengetahui keseimbangan gender dalam badannya.

“Kemungkinan ujian itu akan menunjukkan sama ada saya lelaki atau wanita namun saya kini menjalani hidup sebagai lelaki sepenuhnya.

“Jika ujian itu menunjukkan saya wanita, saya masih akan meneruskan kehidupan sebagai lelaki,’’ katanya.

No comments:

Post a Comment