Monday 11 November 2013

Gambar dan punca pembunuhan Ahmad Rafli, Ketua Penolong Pengarah JAIP


Gambar dan punca pembunuhan Ahmad Rafli - Hanya genap sebulan kes bunuh Norazita Abu Talib yang berkhidmat di Ambak sebagai pegawai operasi bank, rakyat Malaysia dikejutkan lagi dengan pembunuhan Ahmad Rafli Abdul Malek, Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) pada petang Ahad. Ianya berlaku serentak dengan penangkapan pembunuh Norazita.

Ahmad Rafli Abdul Malek, 49, dipercayai ditembak sebanyak tiga kali oleh sekumpulan lelaki berpakaian jubah warna hitam dan berkopiah yang datang menaiki kereta Wira Aeroback berwarna putih di hadapan rumahnya, di Indera Mahkota 2, Pahang. Kejadian itu dilaporkan berlaku kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Punca kejadian masih dalam siasatan pihak polis namun menurut sumber motif pembunuhan itu ada kaitan dengan ketegasan Allahyarham mengambil tindakan ke atas kumpulan syiah yang wujud di Pahang. Kumpulan lelaki berkenaan dikatakan melakukan pembalasan.

Apapun, kita tunggu dan lihat hasil penuh siasatan pihak polis nanti. Berikut ialah beberapa keping gambar sekitar pembunuhan Allahyarham Ahmad Rafli Abdul Malek, Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang.






No comments:

Post a Comment