Saturday 19 October 2013

Detik Manakjubkan' Katak Menolong Tikus

Persahabatan tersebut mengingatkan akan The Wind in the Willow , buku kanak-kanak yang bercerita mengenai Ratty yang membantu Mr Toad merebut kembali rumah nenek moyangnya .

Jurugambar Azam Husain berjaya mengabadikan momen unik tersebut kerana ia sedang berada di samping air.

"Aku telah meletak skuter di pantai berhampiran kolam ," katanya. "Aku melihat sesuatu yang terapung dan segera menyedari itu adalah tikus memegang beberapa bahagian runtuhan .

"Seolah - olah dua makhluk berbicara dengan cara mereka sendiri. Saat berikutnya, tikus berjaya naik ke belakang katak.

" Semua ini berlaku sangat cepat. Aku segera meraih beg saya dan mengambil kameraku . "

Katak meneruskan untuk menyelam ke dalam air , membawa penumpangnya di bahagian belakang, dan berjaya sampai ke tepi.

Mr Husain berkata : "Aku berjaya mengambil beberapa gambar. Aku terpesona dengan cara katak berenang dan tikus memegang erat- erat. Mereka seperti teman.

"Malangnya, aku tidak boleh menangkap momen saat katak mencapai di tepian dan tikus langsung saja melesap pergi.

"Aku melihat sekeliling tetapi kedua makhluk kecil sudah kembali ke dunia mereka. "

No comments:

Post a Comment