Monday 24 June 2013

Visual Serbuan Pesta Buih!!!


Hasil daripada risikan selama 13 jam, serbuan dilakukan keatas sebuah premis pusat hiburan yang telah menganjurkan "Pesta Buih". 47 orang ditahan termasuk 3 daripadanya adalah remaja bawah umur. 38 lelaki dan 9 perempuan berusia antara 17 hingga 30 tahun antara yang ditahan.

Ketika serbuan, semua pengunjung pesta tersebut sedang asyik berpesta didalam kolam yang terdapat didalam premis berkenaan dengan ada diantaranya yang berpakaian menjolok mata. Ada yang cuba melarikan diri dengan memanjat tembok premis apabila menyedari kehadiran pihak berkuasa tetapi cubaan itu gagal. 

Serbuan dilakukan oleh Jabatan Agama Wilayah Perseketuan (JAWI) dengan kerjasama Bahagian Penguatkuasaan DBKL dan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat D7 IPKKL pada 12.30 tengah malam pada hari sabtu 22 Jun 2013 dan mengambil masa selama tiga jam. mereka yang ditahan dibawa ke pejabat agama untuk siasatan lanjut. Kes disiasat dibawahSeksyen 29 dan Seksyen 35 kerana menggalakkan maksiat. 

Hasil temuramah keatas salah seorang remaja perempuan bawah umur yang datang kesitu adalah atas alasan datang lepak dan ajakan rakan. RancakDC2

Sumber video My Metro TV


No comments:

Post a Comment