Monday 16 December 2013

tujupakale??? apa tu???


Di kedai mamak yang sarat dengan pengunjung dan ada kemudahan WIFI yang canggih, seorang pemuda dengan semangatnya membuka laptop barunya dan bertanya dengan pekerja mamak password WIFI di situ.

-Tam : dey mamak apa password WIFI kat sini?
Mamak : apa WIFI??
-Tam : ini kedai punya internet la..
Mamak : Ooo..itu macam kalu, password dia tujupakale jugak
-Tam : hah??
Mamak : “tujupakale..!”
-Tam : Apa tu..??
Mamak : Aiyoo..awak tanya passwordkan... tujupakale la..
-Tam : Password dia tajupakale..!
Mamak : ya... tujupakale

Tam pun menaip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E. (ternyata salah)

-Tam : dey, mamak apa password dia??
Mamak : tujupakale la…sudah tanya banyak kali jugak..aiyoo!!
-Tam : kau bagi salah la, tu yg aku tanya balik
Mamak : mana ada salah..tujupakale
-Tam : tak boleh la dey!!
Mamak : boleh la…
-Tam : ko datang sini tengok aku taip..(mamak tu pun datang) kalo tak boleh kepala ko aku tuju!
Mamak : aiyoo abang jangan marah la..awak satu kali saya tengok (Tam pun taip)
-Tam : ko tengok aku taip T.U.J.U.P.A.K.A.L.E… tengok, mana dapat!!
Mamak : dey, abang mari sini saya taip..awak kasi tekan salah butang jugak..
-Tam : eh, ye ke…kau tekan la
Mamak : ini macam tekan la 7777
-Tam : “ini TUJUH EMPAT KALI..!!”
Mamak : betul la saya cakap tujupakale..
-Tam : %@$#@%#!!!!…. [ tam]

No comments:

Post a Comment