Pages

Monday, 14 April 2014

Petua mengatasi masalah kitaran haid tidak teratur dengan madu lebah


Perempuan,tempat yang paling iblis suka juga ialah rahim.Kerana Rasulullah S.A.W bersabda dalam hadis yang berbunyi,"Sesungguhnya pendarahan yang berlaku itu adalah kesan daripada cakaran iblis".Dalam rahim seseorang.Kenapa iblis cakar rahim seseorang?

Pada umur 18 iblis dah ganggu rahim dia sebab ibli tidak mahu tengok umat Nabi Muhamad ramai atas muka bumi ini.Bagaimana cara untuk mengatasi dan merawat masalah ini?Kepada wanita yang mengalami masalh kitaran haid tidak teratur,guna kaedah ini,insyaallah:-


1.Ambil madu asli,letak depan sejadah buat solat hajat.
2.Baca dalam madu tersebut Al-Fatihah,Ayat Qursi,Selawat dan Surah An-Nahl ayat 69
3.Baca Ayat 69 sebanyak 21 kali.
4.Tiupkan dalam madu.
5.Ambil satu sudu madu letak dalam air suam dan minum satu kali sehari.
Kalau guna air Zam-zam lebih baik

Perbezaan ikan keli halal dan haram




Pada tahun 1986 sewaktu Tok Wan sedang gila memelihara ikan air tawar ada ler satu kolam tu Tok piara ikan keli. Oleh kerana ikan keli menggunakan bahagian dasar kolam maka kolam tersebut Tok kongsikan dengan ikan Rohu serta Tilaphia sebab Tilaphia duduk dibahagian atas sementara Rohu bahagian tengah.

Seorang rakan memberitahu pada Tok bahawa ikan keli ada 2 jenis bagi menandakan yang halal dan yang haram. Pada mulanya Tok sendiri tak percaya. Mana boleh ada keli halal atau haram (masa tu belum ada Logo Halal JAKIM lagi). Namun selepas Tok sendiri selidik ikan keli yang dipelihara oleh rakan berbangsa Tionghua dikolam dekat Batu Kong (sekarang flat ATM Desa Tun Razak) nyata cerita itu benar.

Perbezaan ikan keli memakan bahan haram dan halal

Haram (Ikan yang diternak orang bukan Islam diberi makan perut ayam, bahan buangan, bangkai dan organ dalaman babi. Semua benda itu tidak halal untuk umat Islam)
· Kepala berbentuk 'V'
· Bentuk badan mirip torpedo
· Badan berwarna hitam berkilat
· Bahagian bawah badan berwarna putih melepak
· Bahagian antara bawah kepala dan badan berwarna kuning
· Apabila digoreng akan meletup kerana banyak lemak


Halal (diberi makan palet halal iaitu campuran beras hancur, tepung ikan, kepala ikan bilis, minyak sawit, bahan buangan kelapa sawit, kiambang dan vitamin)
· Kepala berbentuk 'U'
· Bentuk badan tirus
· Berwarna hitam kelabu dan tidak berkilat
· Bahagian bawah badan berwarna putih kelabu
· Tiada warna kuning kelihatan di bahagian antara bawah kepala dan badan
· Digoreng tidak meletup

Jadi info ini mungkin berguna sewaktu anda hendak membeli ikan keli dipasar.

Salam Ukhuwah..~

Wednesday, 9 April 2014

Temui ajal atas kecuaian orang lain


Al-Fatihah..
sedih.ngeri.pengajaran.ingatan

[SMS sambil driving.. kecuaian kita boleh jadi sbb kematian org lain.. ]

Kes ni kat Bandar Baru Uda, JB..
Arwah keje dgn perodua BBU, tgah buat persediaan nk turun kan kereta.

Tiba-tiba datang sebuah Alza dan terus naik atas tu melanggar arwah san myvi itu. Driver Alza tu budak muda. Dia tgah bce msj time tu. Cuba lari tapi berjaya ditangkap.

Ini je info. Ada pembetulan dan penambahan bolehlah kongsi
Aduhai... Innalillah