Wednesday 11 September 2013

Petua Bunuh Semut Dirumah


Apa yang begitu menarik cara ini ialah, ia membawa mereka masa 2 minit untuk merasa dan 5 minit lagi untuk mengisi seperti dlm gambar! Wow

1 botol air kosong
(Potong ke bawah untuk kira-kira 2 "tinggi)
5 sudu baking soda
5 sudu gula
3 sudu air. (Kerja-kerja kering membeli saya digunakan gula sebenar.)

Cara yang terbaik untuk menghapuskan semut adalah sangat mudah:

Ambil sedikit gula tepung (juga dikenali sebagai gula aising) dan dicampurkan dengan jumlah yang sama baking soda (secara rasmi dikenali sebagai natrium bikarbonat)

Gula tepung adalah penting. Anda tidak boleh menggunakan butiran yang lebih besar gula untuk ini ..

Campurkan kedua-dua serbuk bersama-sama dan kemudian meletakkan jumlah yang kecil dinding atau kawasan-kawasan lain di mana anda biasanya tidak akan berjalan tetapi di mana anda biasanya akan melihat semut.

Semut akan tertarik kepada gula dan akan makan beberapa dan mengumpul lebih banyak untuk dibawa pulang untuk memberi makan kepada orang lain, maka semua mereka akan mendapat bahagian mereka.

Gula dan serbuk baking soda adalah sama dalam saiz dan, apabila dicampurkan bersama-sama, semut tidak boleh memisahkan dua item, jadi, disebabkan mereka makan gula, mereka juga akan menelan baking soda, yang mereka akan sebaliknya tidak pernah menyentuh. Ini adalah sebab untuk menggunakan gula serbuk.

Apabila semut makan baking soda, ia akan bertindak balas dengan asid formik dalam perut mereka dan menyebabkan gas. Badan-badan semut tidak seperti manusia dan mereka tidak boleh menghapuskan gas supaya ia akan membina di dalam mereka dan menyebabkan mereka untuk benar-benar meletup.

Simpan tip ini atau berkongsi dengan keluarga & rakan-rakan.

No comments:

Post a Comment